Deikundearen istorioan, Gabriel aingeruak Nazareteko Maria bisitatzen du Jainkoak berarentzat dituen planak jakinarazteko: haurdun geratuko da eta seme bat izango du, Jesus, "handia izango dena eta Goi-goikoaren Semea deituko diotena" (Lc 1, 32). Pasarte hau Itun Zaharreko beste gertakari batzuen ondoren dator, emakume antzuen edo oso zaharren artean jaiotza miragarriak eragin zituztenak, eta haien seme-alabek salbazioaren historian zeregin garrantzitsua izango zutenak. Hemen, Mariak Mesiasen ama izateko misioa libreki hartu nahi badu ere, nola gerta daitekeen hori galdetzen dio bere buruari, birjina izanik. Gabrielek ziurtatzen dio ez dela gizakiaren lana izango: «Espiritu Santua etorriko da zure gainera, eta Goi-goikoaren indarrak estaliko zaitu» (Lc 1, 35). Eta gaineratzen du:
"Ez dago ezer ezinezkorik Jainkoarentzat"
Jainkoaren adierazpen edo promesa bete gabe geratuko ez dela esan nahi duen ziurtasun hau –ez baitago ezer ezinezkorik berarentzat–, honela ere formula daiteke: ezer ez da ezinezkoa Jainkoarentzat. Izan ere, greziar testuaren ñabardura –rekin, bai ia edo ondoan– gizonarekiko duen hurbiltasuna argitzen du. Gizakiarentzat edo gizakientzat, Jainkoarekin daudenean eta libreki Hari atxikitzen zaizkionean, ez dago ezer ezinezkorik.
"Ez dago ezer ezinezkorik Jainkoarentzat"
Nola jarri bizitzaren hitz hau praktikan? Batez ere, konfiantza handiz sinestea Jainkoak gure mugen eta ahulezien barruan eta haratago ere jardun dezakeela, baita bizitzako baldintza ilunenetan ere.
Hori izan zen Dietrich Bonhoefferren esperientzia, zeinak, exekutatu zuten konfinamenduan zehar, hau idatzi zuen: "Behin eta berriz murgildu behar dugu Jesusen bizitzan, hitz egiten, egiten, sufritzen eta hiltzen, Jainkoak zer agintzen eta betetzen duen ezagutzeko. Egia da […] guretzat ezer ez dela ezinezkoa, Jainkoarentzat ezer ez baita ezinezkoa; […] egia da ezer ez dugula espero behar eta hala ere dena eska dezakegula; Egia da sufrimenduan gure poza ezkutatzen dela eta heriotzan gure bizitza… Hori guztiari Jainkoak esan zion Bai eta amen Kristogan. Hau Bai eta hau amen Gure oinarrian dagoen lur sendoa dira.[1].
"Ez dago ezer ezinezkorik Jainkoarentzat"
Bizitza koherente baten "aukera" lortzeko dugun ezintasunaren itxurazko "ezinezkoa" gainditzen saiatzen garenean, komunitatearen dimentsioak erabakigarria den zeregina betetzen du. Jesusen agindu berria dizipuluek elkarrekin bizi dutenean garatzen da, eta horrela, Kristo berpiztuaren indarrak bizitzen uzten dute, bakoitza eta guztiek batera.
Chiara Lubichek erlijioso gazte talde bati idatzi zion 1948an: «Eta aurrera! Ez gure indar miserable eta ahularekin, baizik eta Batasunaren ahalguztiduntasunarekin. Ikusi dut, sentitu dut, Jainkoak gure artean ezinezkoa egiten duela: miraria! Gure leloari leial jarraitzen badiogu […] munduak Batasuna ikusiko du eta, harekin batera, Jainkoaren Erreinuaren osotasuna».[2].
Duela urte batzuk, Afrikan nengoela, kristau gisa bizi nahi zuten gazteekin topo egiten nuen maiz, eta egunero fedearen konpromisoei eta Ebanjelioaren irakaspenei leial irauteko inguruan zituzten zailtasun ugarien berri ematen zidaten. Orduak eman genituen horri buruz hitz egiten, eta azkenean beti ondorio berera iristen ziren: «Bakarrik ezinezkoa da, baina elkarrekin egin dezakegu». Jesusek berak bermatzen du hau agintzen duenean: «Nire izenean (nire maitasunean) bi edo hiru bilduta dauden lekuan, han nago ni haien artean» ((Mt. 18, 20). Eta berarekin dena da posible.
Abuztua Parody Reyes eta Bizitzaren Hitza taldea
[1] D. Bonhoeffer, Erresistentzia eta erresistentzia, San Paolo, Cinisello Balsamo 1988, or. 474. Dietrich Bonhoeffer (1906-1945) teologo eta artzain luterano alemaniarra izan zen, nazismoaren aurkako erresistentziaren protagonista.
[2] C. Lubich, El primer amor. Cartas de los inicios (1943-1949), Ciudad Nueva, Madril 2018, 180.